1. הגדרת המושגים:
יושרה אקדמית - התנהגות במסגרת אקדמית המכילה בתוכה 5 ערכי ליבה מרכזיים:
כנות, אמון, הוגנות, כבוד ואחריות.
יושרה זו נוגעת לכל בעלי התפקידים באקדמיה החל מהסטודנט וכלה במנהל הבכיר ביותר.
יושרה מקצועית בהוראה - המורה צריך לנהוג ביושרה ונכונות לקחת על עצמו אחריות ולשמש דוגמה אישית לתלמידיו, בין היתר להיות קשוב, ועם יכולת להתנסות ולטעות כחלק הכרחי בלמידה, תוך מתן כבוד כלפי עמדות שונות ובדרכים ברורות וענייניות ליישוב מחלוקות. ותוך בניית אמון הדדי נעשית באמצעות טיפוח כבוד כלפי האחר; תשומת לב אישית; ביזור הכוח ושיתוף בהחלטות.
יושרה אקדמית - התנהגות במסגרת אקדמית המכילה בתוכה 5 ערכי ליבה מרכזיים:
כנות, אמון, הוגנות, כבוד ואחריות.
יושרה זו נוגעת לכל בעלי התפקידים באקדמיה החל מהסטודנט וכלה במנהל הבכיר ביותר.
יושרה מקצועית בהוראה - המורה צריך לנהוג ביושרה ונכונות לקחת על עצמו אחריות ולשמש דוגמה אישית לתלמידיו, בין היתר להיות קשוב, ועם יכולת להתנסות ולטעות כחלק הכרחי בלמידה, תוך מתן כבוד כלפי עמדות שונות ובדרכים ברורות וענייניות ליישוב מחלוקות. ותוך בניית אמון הדדי נעשית באמצעות טיפוח כבוד כלפי האחר; תשומת לב אישית; ביזור הכוח ושיתוף בהחלטות.
2. קיים צורך לפתח תפיסת יושרה של מורה בזיקה לערך "כבוד" על מנת שיוכל לראות בתלמידיו את היכולות, העמדות והאישיות של כל אחד ואחת באופן שוויוני ותוך מתן כבוד הדדי.
3. דוגמאות מעשיות:
- מתן משימות ממוחשבות לכלל התלמידים - ומתן מחוון ומשוב תוך כדי תהליך העבודה - באופן פרטי.
4. החזון שלי משקף את בעיית הפתיחות והחשיבה "מחוץ לקופסא", ולכן ההמלצה שלי עשויה לעזור בכך שזו תאפשר גישה חופשית ותעודד רצון משותף ללמידה ללא תחרותיות ועם הרבה פרגון של האחד כלפי האחר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה