יום שבת, 26 בדצמבר 2015

כללים בעיצוב ממשק משתמש


השכונה הירוקה עפ"י 6 כללי יסוד של עיצוב ממשק משתמש:

כלל
נימוק
J / L
עקביות בייצוג ידע
קיימת עקביות בפקודות ובמיקומם המרחבי של הצלמיות המייצגות אותן.
לדוגמה: בכל נושא ממגוון הנושאים (מיתוג ירוק, חיסכון וחשמל) נפתח חלון בעיצוב דומה כאשר צלמית החזרה נמצאת באותו המקום. 

J
פשטות וטבעיות בדרכי ניווט, התקדמות, יצירת אינטראקטיביות
·      תצוגה מינימלית- מוצג באתר בצורה פשוטה, המידע שהמשתמש זקוק לו מוצג בצלמיות שמייצגות כל נושא.
·      מספר הפרטים מינימלי המוצג על המסך- אין הרבה פרטים בו זמנית על המסך. הממשק נוח וקל לשימוש והפריטים מרוחקים אחד מהשני דבר שיוצר סדר למשתמש.
·      הקטנת מספר השלבים עד התוצאה הרצויה- לחיצה אחת על כל צלמית מפנה אותנו למידע עליה, כלומר, לתוצאה הרצויה, דוגמה לחיצה על מיחזור תביא אותנו לעמוד המציג מידע על מיחזור.
·     הגבלה של מספר הצבעים - אין שימוש בצבעים רבים ישנם מספר צבעים קבועים (כחול, אדום, ירוק, שחור) שהם הצבעים הדומיננטיים, לא יותר מ7 צבעים.

J
תקשורת בשפת המשתמש
עיצוב האתר מותאם לקהל היעד (תלמידי בית הספר היסודי)
הפעולות מוצגות באתר כצלמיות ויזואליות פשוטות, ניתן לקבל מידע על כל פריט: פריטים פשוטים ומידע כיצד הם ידידותיים לסביבה.
לדוגמה: בלחיצה על  טלוויזיה נפתח מסך בו רשום שהטלוויזיה היא חסכונית באנרגיה.
בנוסף האתר צבעוני ואטרקטיבי.

J
הקטנת העומס הקוגניטיבי על המשתמש
הממשק הינו בעל עיצוב חזותי נכון של האלמנטים וארגונם במרחב המסך אכן מאפשרים לגשר על הפער של הזיכרון הסביל והזיכרון הפעיל, אין צורך לזכור יותר מידי חומר בעל-פה.
בממשק ישנם חלונות קופצים עם כל ההגדרות.
מבחינת יתר המאפיינים של הכלל לא ניתן לדעת מפני שהם לא הכרחיים באתר זה (אין צורך בהקלדת מילים במערכת).

J
מתן משוב ועזרה למשתמש
לא ניתן משוב (אין בו צורך)

L
יציאה ברורה ממצבים עמומים וקיצורי דרך
ישנה צלמית יציאה לחצר הבית, בנוסף בכל עמוד שנכנסים ישנה צלמית חזור לעמוד הקודם, כך שאם המשתמש נכנס לדף לא רצוי יכול באמצעות לחיצה פשוטה לחזור אחורה.

J


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה