כלל
|
נימוק
|
J / L
|
עקביות בייצוג ידע
|
קיימת עקביות בפקודות ובמיקומם המרחבי של
הצלמיות המייצגות אותן.
לדוגמה: בכל נושא ממגוון הנושאים (מיתוג ירוק, חיסכון
וחשמל) נפתח חלון בעיצוב דומה כאשר צלמית החזרה נמצאת באותו המקום.
|
J
|
פשטות וטבעיות בדרכי ניווט, התקדמות, יצירת אינטראקטיביות
|
·
תצוגה מינימלית- מוצג באתר בצורה פשוטה, המידע שהמשתמש זקוק לו
מוצג בצלמיות שמייצגות כל נושא.
·
מספר הפרטים מינימלי המוצג על המסך- אין הרבה פרטים בו זמנית על
המסך. הממשק נוח וקל לשימוש והפריטים מרוחקים אחד מהשני דבר שיוצר סדר למשתמש.
·
הקטנת מספר השלבים עד התוצאה הרצויה- לחיצה אחת על כל צלמית מפנה
אותנו למידע עליה, כלומר, לתוצאה הרצויה, דוגמה לחיצה על מיחזור תביא אותנו
לעמוד המציג מידע על מיחזור.
· הגבלה של מספר הצבעים - אין שימוש בצבעים רבים ישנם
מספר צבעים קבועים (כחול, אדום, ירוק, שחור) שהם הצבעים הדומיננטיים, לא יותר מ7
צבעים.
|
J
|
תקשורת
בשפת המשתמש
|
עיצוב האתר מותאם לקהל היעד (תלמידי בית הספר
היסודי)
הפעולות מוצגות באתר כצלמיות ויזואליות פשוטות, ניתן לקבל מידע על כל פריט: פריטים פשוטים ומידע כיצד הם ידידותיים לסביבה.
לדוגמה: בלחיצה על טלוויזיה נפתח מסך בו רשום
שהטלוויזיה היא חסכונית באנרגיה.
בנוסף האתר צבעוני ואטרקטיבי.
|
J
|
הקטנת
העומס הקוגניטיבי על המשתמש
|
הממשק הינו בעל עיצוב חזותי נכון של האלמנטים וארגונם במרחב המסך
אכן מאפשרים לגשר על הפער של הזיכרון הסביל והזיכרון הפעיל, אין צורך לזכור יותר
מידי חומר בעל-פה.
בממשק ישנם חלונות קופצים עם כל ההגדרות.
מבחינת יתר המאפיינים של הכלל לא ניתן לדעת מפני שהם לא הכרחיים
באתר זה (אין צורך בהקלדת מילים במערכת).
|
J
|
מתן
משוב ועזרה למשתמש
|
לא
ניתן משוב (אין בו צורך)
|
L
|
יציאה
ברורה ממצבים עמומים וקיצורי דרך
|
ישנה צלמית יציאה לחצר הבית, בנוסף בכל עמוד שנכנסים ישנה צלמית
חזור לעמוד הקודם, כך שאם המשתמש נכנס לדף לא רצוי יכול באמצעות לחיצה פשוטה לחזור
אחורה.
|
J
|
יום שבת, 26 בדצמבר 2015
כללים בעיצוב ממשק משתמש
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה